Konkursy, projekty i innowacje z j. angielskiego i j. niemieckiego w roku szkolnym 2020/21

 


                     Konkursy językowe w roku szkolnym 2020/21

 

Sports Words – konkurs dotyczący słownictwa sportowego i umiejętności wyszukiwania informacji w tekstach o tematyce sportowej, uczniowie klas 6-8

I miejsce:

klasy 8: debel Jędrzej Kwiatkowski i Kacper Piernicki, kl. 8b

klasy 7: sprinter Szymon Skonieczny, kl. 7b oraz tandem Jan Adamik i Mikołaj Pruszyński, kl. 7a

klasy 6: solo żeglarz Sebastian Pasternak, kl. 6b

 

Spring is here! - szkolny konkurs o tematyce wiosennej z j. angielskiego dla uczniów klas 1-8

I miejsce:

klasy 7-8: Jędrzej Kwiatkowski, kl. 8b

klasy 3-4: Maja Klawikowska, kl. 4a

 

Sprint Translatorski z okazji Dnia Naleśnika – dwuetapowy konkurs dla uczniów klas 7 i 8

II etap

I miejsce: Michał Pobłocki, kl. 7b

II miejsce (w kolejności alfabetycznej): Janek Adamik, kl. 7a, Mateusz Byczkowski, kl. 8b, Agata Czerwionka, kl. 7a, Michał Karczewski, kl. 7a, Oskar Kerlin, kl. 7b, Jagoda Klińska, kl. 8b, Michał Kliński, kl. 7b,  Jędrzej Kwiatkowski, kl. 8b, Patrycja Kwidzińska, kl. 8a i Klaudia Przespolewska, kl. 8a

I etap

I miejsce: Jędrzej Kwiatkowski, kl. 8b

II miejsce: Michał Pobłocki kl. 7b

III miejsce: Michał Karczewski, kl. 7a

 

 

Szkolny konkurs na najpiękniejszą kartkę walentynkową dla uczniów klas 1-8

Klasy 7-8:

I miejsce: Klaudia Przespolewska

 

Klasy 5-6:

I miejsce: Lena Czerwionka i Marlena Hinc

II miejsce: Nikola Pyszka

III miejsce: Aurelia Kuklińska

 

Klasy 3-4:

I miejsce: Julia Kamińska i Jakub Kamiński

II miejsce: Zosia Kobiela

III miejsce: Lena Grabowska i Nikola Sirko

 

Klasy 1-2:

I miejsce: Nikola Hinca i Wojtek Szynszecki

II miejsce: Filip Kuczma i Weronika Kamińska

III miejsce: Lena Hildebrand i Viktoria Romska

 

Wyróżnienia:

Kinga Kobiela, Kornelia Małkiewicz, Olga Kwidzińska, Izabela Kamińska, Wiktor Pallach, Wiktor Ożóg

 

Between (the) Words – konkurs translatorski dla uczniów klas 6-8

klasy 7 i 8:

I miejsce: Wiktor Ożóg, kl. 8b

II miejsce: Oliwia Wrońska, kl. 7a

III miejsce: Patrycja Kwidzińska, kl. 8a

klasy 6:

I miejsce: Filip Petke, kl. 6a

II miejsce: Luiza Gojtowska, kl. 6a

III miejsce: Rozalia Adamczyk, kl. 6a


Autumn is leaving – szkolny konkurs o tematyce jesiennej z j. angielskiego dla uczniów 1-8

I miejsce:

klasy 7-8: Jędrzej Kwiatkowski, kl. 8b i Patrycja Kwidzińska, kl. 8a

klasy 5-6: Maja Zalewska, kl. 6b i Robert Romski, kl. 5

klasy 3-4: Łucja Janta, kl. 3b

klasy 1-2: Olga Kwidzińska, kl. 1b i Lena Hildebrand, kl. 2b

 

What a Day! – konkurs na pracę pisemną dla uczniów klas 5-8

I miejsce: Wiktor Ożóg, kl. 8b

II miejsce: Klaudia Przespolewska, kl. 8a

III miejsce: Amelia Więcek, kl. 6a

 

Don't Worry, Be Healthy – plastyczno-językowy konkurs prozdrowotny dla uczniów klas 4-8

I miejsce: Nastazja Dobrowolska, kl. 7a i Klaudia Przespolewska, kl. 8a

III miejsce: Wiktoria Okuniewska, kl. 7a i Anna Deik, kl. 6b

Wyróżnienia:

Julia Heimowska, kl. 6b, Oliwia Michalec, kl. 4, Oliwia Wrońska, kl. 7a, Amanda Zielińska, kl. 6a


Iceland: the Land of Ice and Fire – międzyklasowy konkurs na podstawie tekstu i materiału audiowizualnego dla uczniów klas 8

I miejsce: kl. 8b                                  II miejsce: kl. 8a


Unforgettable Holidays – konkurs na pracę pisemną o wakacjach dla uczniów klas 7 i 8

I miejsce: Jędrzej Kwiatkowski, kl. 8b

II miejsce: Mateusz Romski, kl. 8a

III miejsce: Filip Walaszkowski, kl. 8a

 

Język niemiecki 

VII Wojewódzki Konkurs Plastyczno-Językowy „DAS IST DOCH SEHENSWERT” – etap szkolny

 Quiz z wiedzy o krajach niemieckojęzycznych


Projekty i miniprojekty z języka angielskiego w roku szkolnym 2020/21

 

A Poem in a Moment of Grammar, projekt na platformie e-Twinning

Ø A Poem in Past Continuous, klasy 8

Ø Prepositions of movement with a message, klasy 7

Have You Ever...? klasy 6a, 8a i 8b


In a Museum of Toys and in Other Museums – opis, relacja lub opowiadanie o muzeum zabawek lub innym muzeum, miniprojekt dla klas 7


Informal Information Signs – nieformalne tabliczki informacyjne, miniprojekt dla uczniów klas 7


Krąg Przyjaciół Liczby Pi / Pi Number’s Circle of Friends, projekt na platformie e-Twinning:

Ø Quantity Questions – pytania o ilość w formie wiersza, klasy 8

Ø Wirtualna księga ciekawostek kosmicznych klasy 6a”

Ø Plakat promujący wydarzenie – podawanie dat, godzin, adresu i cen biletów w j. ang., klasa 6a

 

Earth Day – Dzień Ziemi: słownictwo geograficzno-przyrodnicze oraz wyszukiwanie informacji w tekście, klasy 6-8


Questionnaire on Online Mode of Education – kwestionariusz dotyczący nauki zdalnej, klasy 7 i 8


The Art of Going Offline – Sztuka bycia offline (krótka forma tekstowa, poezja lub proza), klasy 7-8

 

 Język niemiecki

Projekt „Ich Und Meine Hobby“

 

Innowacje z języka angielskiego w roku szkolnym 2020/21

 

Ø Around The World Three Words a Time (Expanding Geography-Related Vocabulary) – ile słówek zmieści się w szkolnym roku geograficznym?

Innowacja realizowana na zajęciach j. angielskiego i geografii w kl. 6-8

 

Ø Finding (De)light In Exam Tasks: Mission (Im)possible? (Drugie) życie zadań egzaminacyjnych

Innowacja realizowana na zajęciach j. angielskiego w klasach 8

 

Ø Archaizmy w modlitwach w języku angielskim oraz poszukiwanie przykładów źródeł języków europejskich w modlitwach w języku łacińskim na przykładzie modlitw Ojcze Nasz i Zdrowaś Mario (The Lord’s Prayer, Hail Mary / Pater Noster, Ave Maria) w ramach innowacji z religii „Istota i sens pielgrzymowania” - realizacja na zajęciach z j. angielskiego w klasach 7

 

Komentarze