Modele przestrzenne w ramach projektu Poezja i proza szkolnego życia



W ramach całorocznego szkolnego projektu e-Twinningowego pt. "Poezja i proza szkolnego życia" promujemy tworzenie modeli przestrzennych do wybranych zagadnień tematycznych :).

W II semestrze były to:

- modele ludzkiego DNA stworzone przez uczniów kl. 8b Michała K. i Maję K. (biologia, II 2022 r.)



- modele Ziemi przygotowane na konkurs w ramach obchodów Dnia Ziemi  przez Zofię P. z kl. 5a oraz uczniów nauczania początkowego (zagadnienia przyrodnicze / geografia, IV 2022 r.)





Stworzenie modelu pozwoliło uczniom zagłębić się w wybrane zagadnienie, posłużyć się wyobraźnią oraz wykorzystać zdolności manualne. 

Model przestrzenny obrazuje zagadnienie bardziej konkretnie niż podręcznik czy filmik. Jednocześnie, w dzisiejszym zabieganym świecie, tworzenie modelu wymaga czasu, precyzji i cierpliwości. Nagrodą, oprócz oceny, jest stworzenie czegoś trwałego, co nie jest produktem masowym, lecz zindywidualizowanym a nawet, w pewnym sensie, osobistym. 

Autorzy prac na ludzkie DNA jak i na kulę ziemską patrzą z nowej perspektywy. 

Kolejna szansa stworzenia modeli w przyszłym roku szkolnym :).

Małgorzata Ziółkowska i Anna Malinowska

Komentarze